FUEIB Notícies 2025

Avui, 16 de setembre, ha tingut lloc a la Sala de Juntes de l'edifici de Sa Riera una trobada entre la Universitat de les Illes Balears i empreses del Balearic Marine Cluster (BMC), dins el cicle de Trobades UIB-Clúster. L'objectiu de la jornada ha estat explorar formes de col·laboració de les empreses amb els grups investigadors de la UIB, a través de l'Oficina de Transferència de Resultats d'Investigació (OTRI).

Una proposta de formació presencial ofereix al professorat de la UIB les claus bàsiques per entendre com funciona la intel·ligència artificial, quins usos docents té —i quins no—, i com pot començar a fer-la servir sense perdre el control del contingut ni el temps cercant a les fosques per internet.

Aquesta activitat formativa per al PDI de la UIB proposa repensar els qüestionaris d'Aula digital com a eina pedagògica útil, automatitzable i adaptada al nou context educatiu marcat per la IA.

L'Ajuntament de Palma organitza el 2 d'octubre de 2025 la Jornada tècnica "Prostitució deslocalitzada. Abordatge local a un problema global", un espai de reflexió i acció sobre una realitat cada vegada més present i invisibilitzada: la prostitució exercida a través de canals digitals i espais privats.

L'excel·lència acadèmica en Enginyeria Informàtica té premi: Katia Ostrovsky, millor expedient acadèmic d'un alumne matriculat en el primer curs, i Eduardo Sánchez, millor expedient acadèmic d'un alumne graduat en Enginyeria Informàtica durant el curs acadèmic 2023-24. Els Premis 3Digits són convocats per la FUEIB, amb la col·laboració de l’empresa 3digits SL, i l'EPS.

La Càtedra Sobrassada de Mallorca IGP ha impulsat el debat científic sobre alimentació saludable i sostenible a la UIB.

El conseller de Presidència, Toni Fuster, juntament amb la vicerectora d'Innovació i Transformació Digital de la Universitat de les Illes Balears, Lorenza Carrasco, ha presentat avui l'Emprèn Day, una iniciativa pionera del Consell de Mallorca que es durà a terme el dimecres 8 d’octubre de 2025, de 9 a 15 hores, a l'Aula Magna de l'edifici Arxiduc Lluís Salvador, al campus de la UIB.

Disponible a l'aula de formació contínua del PDI 2025-26 (la primera opció dins el Portal PDI). Aquesta autoformació resol els dubtes habituals sobre normativa, gestió administrativa, prevenció de riscos i igualtat.

Del 10 al 12 de setembre de 2025, l'edifici universitari de Sa Riera (Palma) acollirà una nova edició del Curs Internacional de Postgrau en Resposta Mèdica a Incidents Majors (MRMI). Aquesta edició, que es durà a terme en castellà, s'adreça a professionals dels serveis d’emergència, protecció civil, cossos de seguretat, bombers i personal sanitari.

La Universitat de les Illes Balears, en col·laboració amb Banc Santander a través del programa Santander X, ha reconegut cinc projectes innovadors amb els premis «Santander X Spain Awards 2025», adreçats a iniciatives emprenedores en fase de validació per al seu llançament al mercat.