FUEIB Dotze beques de la Càtedra de la Mar-Iberostar per a alumnes i joves investigadors Aquest conveni universitat-empresa vol fomentar la recerca i la formació en l’àmbit del medi marí

La Càtedra de la Mar-Iberostar ha atorgat dotze beques a alumnes i joves investigadors de la Universitat de les Illes Balears (UIB) per a la recerca, conservació i gestió del medi marí.

Les beques es concedeixen al treballs fi de grau i fi de màster, així com a projectes de recerca i mobilitats de doctorat. L'acte ha estat presidit pel Rector de la UIB, el doctor Jaume Carot, i la directora de Sostenibilitat d'EMEA del Grup Iberostar, Sandra Benbeniste.

Els guanyadors triats pel comitè per a la selecció de les beques són Aina Sureda Cardell i Pere Miquel Mir Rosselló, per a beques de treballs de fi de grau (TFG), dotades amb 750 euros cada una; Manuela Gertrudis García Márquez, Alejandro Carreño Castilla, Irene Moro Martínez i Amanda Cohen Sánchez, per a beques de treballs de fi de màster (TFM), dotades amb un màxim de 1.250 euros cada una; Julio Alberto Díaz Sancho, Miguel Agulles Gámez i Mateo del Río Clar, per a beques de mobilitat de doctorat, dotates amb un màxim de 2.000 euros cada una; i Carme Alomar Mascaró, Pere Ferriol Buñola i Margalida Barceló Serra, per a beques a projectes de recerca, dotades amb 12.000 euros cada una.

Gràcies a aquesta convocatòria, els guanyadors de les beques per a treballs de fi de grau (TFG) i màster (TFM), a més del premi en metàl·lic, ara tenen l'oportunitat de donar a conèixer el resultat de la seva investigació. Així mateix, els tres estudiants de doctorat acudiran a congressos científics relacionats amb el medi marí i les problemàtiques ambientals. El treballs becats s’emmarquen en les tres línies d'acció de Wave of Change, el moviment d'Iberostar per la cura i protecció de l’entorn i les persones, que té com a objectiu millorar la salut costanera, promoure el consum responsable de productes del mar, i l’economia circular

El comitè de selecció estava format per la vicerectora d’Innovació i Transformació Digital, doctora Lorenza Carrasco; el director de la Càtedra de la Mar Iberostar, doctor Guillem Mateu; el senyor Alejandro Borràs, coordinador de Sostenibilitat del Grup Iberostar; la investigadora de l’Institut Mediterrani d’Estudis Avançats (IMEDEA), doctora Inés Castejón; la investigadora del Centre Oceanogràfic de les Illes Balears, de l'Institut Espanyol d’Oceanografia (COB-IEO), doctora Patricia Reglero, i el director de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears MP (FUEIB), el senyor Luis Vegas.

El comitè de selecció ha assenyalat que els treballs presentats en totes les categories destaquen per la gran qualitat. En total, hi ha hagut 33 candidatures per a les diferents ajudes.

Publication date: 08/03/2022
Premis 6 Càtedra Banca March 3 Big Data 3 Curriculum 1 Campusesport 16 Càtedres 26 Malalties cròniques 1 Conveni 6 Consells 2 Conservació 1 Contaminació 1 Contractació 3 Congressos i Jornades 145 Convocatòries 32 Curs 28 Càtedra Estudis Violència Gènere 5 Càtedra Iberostar 15 Càtedra Seu de Mallorca 6 Càtedra Sobrassada 1 Càtedra d'Estudis Urbans 15 Càtedra de la Insularitat 5 Càtedra Prevenció Contra el Càncer 1 DOIP 80 Protecció de dades 1 Dieta 1 EEN 21 Ecologia 9 Ecosistema 1 Centres educatius 3 Formació 1 Educació 7 Psicologia educativa 2 Eivissa 13 Càtedra Endesa Red 5 Enginyeria Informàtica 2 Empresa 102 Emprenedoria 82 Entrevista 2 Medi ambient 5 Impacte ambiental 5 Igualtat 3 Esdeveniments 37 Entorn familiar 1 Feina 1 Formació PDI 5 Formentera 3 Finançament 23 Fundraising 36 Servei d'Orientació Professional 4 Centres sanitaris 5 Entorns saludables 2 Hàbits saludables 1 IBDona 1 Ibemprèn 12 Innova UIB·PIMES 3 Inserció Professional 65 Join the X 19 Càtedra La Caixa 4 Mallorca 16 Medi marí 4 Márqueting 1 Càtedra Melià 5 Menorca 16 Microcredencials 1 Monitoratge 1 Nous materials 2 Noves tecnologies 17 OTRI i Projectes 165 Plagues 4 Indústria farmacèutica 4 Fisiologia vegetal 2 Gestió i transferència de projectes 23 Projectes 29 Pràctiques 4 Institucions públiques 18 R+D+I 79 Red Eléctrica de España 5 Energies renovables 9 Residència UIB 15 Càtedra Santander 14 Sensors 1 Catàleg de Serveis 11 Edificacions singulars 1 Software 1 Estudi propi 52 Esport 6 Sostenibilitat 2 UIBClusters 1 UIBTalent 66 Viticultura 3 Aigua 2 Aigua 2 Entorn laboral 10