FUEIB Emprèn Day, la primera experiència integral d'emprenedoria juvenil a Mallorca La jornada, organitzada pel Consell de Mallorca en col·laboració amb la FUEIB es celebrerà el pròxim 8 d'octubre

El conseller de Presidència, Toni Fuster, juntament amb la vicerectora d'Innovació i Transformació Digital de la Universitat de les Illes Balears, Lorenza Carrasco, han presentat avui l'Emprèn Day, una iniciativa pionera del Consell de Mallorca que se celebrarà el dimecres 8 d’octubre de 2025, de 9 a 15 hores, a l'Aula Magna de l'edifici Arxiduc Lluís Salvador, al campus de la UIB.

L'esdeveniment, organitzat amb la col·laboració de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB), és dirigit a l'alumnat de batxillerat, cicles formatius, universitaris i titulats recents— i serà una porta d’entrada a l’ecosistema emprenedor de les Illes Balears.

L'Emprèn Day 2025 combinarà ponències inspiradores, tallers pràctics, sessions de treball en xarxa i activitats interactives, amb l’objectiu de fomentar vocacions emprenedores, generar ocupació qualificada i retenir el talent. Durant tota la jornada, els participants podran conèixer experiències reals de persones que han emprès i innovat amb èxit, desenvolupar habilitats clau mitjançant tallers creatius i establir contactes directes amb agents de l’ecosistema, empreses, mentors i entitats públiques. 

Una programació variada i inspiradora

La jornada estarà conduïda per Adrián García, conegut com El Físico Barbudo, divulgador científic i creador de continguts que amb el seu estil proper i dinàmic guiarà els joves al llarg de totes les activitats.

L'Emprèn Day 2025 comptarà amb un cartell de ponents que aporten experiències molt diverses i complementàries en el camp de l'emprenedoria i la innovació. La primera intervenció serà a càrrec de Fernando de Miguel Albertí, cofundador i CEO d’offUgo, una empresa mallorquina que ha revolucionat el sector de la mobilitat amb un sistema de lloguer de cotxes 100% digital.

També hi participarà Jorge Sandua, creador de la marca PutosModernos, que ha connectat amb milions de persones gràcies al seu estil de comunicació irònic i disruptiu, i la jornada es tancarà amb la intervenció de Marc Revert, un jove mallorquí de només 16 anys que ja és cofundador d'Orga AI, una empresa emergent que prepara un model d'intel·ligència artificial capaç de competir amb plataformes internacionals com ChatGPT. 

Tallers i activitats interactives

La jornada inclourà també tallers dissenyats per oferir una experiència pràctica i dinàmica, un espai de treball en xarxa, una zona interactiva de projectes, i activitats dinamitzadores com tuc-tucs vinilats, robots caricaturistes, un fotoràpid amb intel·ligència artificial i un sorteig final d’un MacBookAir per a totes les persones inscrites a la jornada.

Publication date: 09/09/2025
Premis 8 Càtedra Banca March 3 Big Data 3 Curriculum 1 Campusesport 16 Càtedres 26 Malalties cròniques 1 Conveni 7 Consells 2 Conservació 1 Contaminació 1 Contractació 3 Congressos i Jornades 146 Convocatòries 33 Curs 28 Càtedra Estudis Violència Gènere 6 Càtedra Iberostar 15 Càtedra Seu de Mallorca 6 Càtedra Sobrassada 2 Càtedra d'Estudis Urbans 15 Càtedra de la Insularitat 6 Càtedra Prevenció Contra el Càncer 1 DOIP 80 Protecció de dades 1 Dieta 1 EEN 21 Ecologia 9 Ecosistema 1 Centres educatius 3 Formació 1 Educació 7 Psicologia educativa 2 Eivissa 13 Càtedra Endesa Red 5 Enginyeria Informàtica 3 Empresa 102 Emprenedoria 84 Entrevista 2 Medi ambient 1 Medi ambient 5 Impacte ambiental 5 Igualtat 3 Esdeveniments 38 Entorn familiar 1 Feina 1 Formació PDI 5 Formentera 3 Finançament 23 Fundraising 36 Servei d'Orientació Professional 4 Centres sanitaris 5 Entorns saludables 2 Hàbits saludables 2 IBDona 1 Ibemprèn 12 Innova UIB·PIMES 3 Inserció Professional 65 Join the X 19 Càtedra La Caixa 4 Mallorca 16 Medi marí 4 Márqueting 1 Càtedra Melià 5 Menorca 16 Microcredencials 1 Monitoratge 1 Nous materials 2 Noves tecnologies 17 OTRI i Projectes 165 Plagues 4 Indústria farmacèutica 4 Fisiologia vegetal 2 Gestió i transferència de projectes 23 Projectes 30 Pràctiques 4 Institucions públiques 18 R+D+I 79 Red Eléctrica de España 5 Energies renovables 9 Residència UIB 15 Càtedra Santander 14 Sensors 1 Catàleg de Serveis 11 Edificacions singulars 1 Software 1 Estudi propi 52 Esport 6 Sostenibilitat 2 UIBClusters 1 UIBTalent 66 Viticultura 3 Aigua 2 Aigua 2 Entorn laboral 10