FUEIB La Universitat de les Illes Balears presenta innovacions destacades a la fira tecnològica Science for Industry (S4I) a Madrid La Universitat de les Illes Balears presenta innovacions destacades a la fira tecnològica Science for Industry (S4I) a Madrid

Un esdeveniment per a la transferència de coneixement i la col·laboració amb la finalitat de contribuir al context empresarial

Els dies 18 i 19 de gener de 2024, la Universitat de les Illes Balears va participar activament en la segona edició de la fira tecnològica Science for Industry (S4I) a Madrid. Aquest esdeveniment, organitzat per la Universitat Autònoma de Madrid i BeAble Capital, va tenir com a objectiu principal connectar universitats i centres de recerca amb empreses líders i fons Science Equity de tot el món per tal d'implementar els resultats científics a la indústria.

La presència destacada de la UIB va quedar manifesta a través d'un estand coordinat per l'Oficina de Transferència de Resultats de la Investigació (OTRI) de la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB), on el personal docent i investigador (PDI) de la Universitat interessat va transferir els resultats de les seves investigacions.

Els participants que van presentar projectes en aquesta edició inclouen el director Francisco Julio Batle Lorente i el subdirector Carlos Juiz García, del Laboratori d'Emprenedoria i Innovació Social, amb una plataforma d'innovació oberta que funciona com a catàleg d'idees innovadores en tecnologies turístiques. Juan de Dios González Hedström va exposar la seva empresa derivada (spin-off), centrada en un algoritme de gestió d'ingressos, que aporta solucions innovadores per a la gestió de rendiments empresarials. Mateo Fernández Berga, Joan Carles Huguet Ariza i Raúl Santos Sánchez Torres, tècnics de laboratori, van presentar la unitat aèria no tripulada d’enlairament i aterratge vertical de prestacions elevades, amb capacitats adaptades per a operacions en vaixells en alta mar.

A més, es va donar a conèixer el projecte de Xisco Castanyer: un dispositiu termoelèctric dissenyat per mesurar l'estrès en organismes fotosintètics i aportar una eina innovadora per a la recerca en biologia i medi ambient.

La participació en aquesta fira reforça el compromís amb la transferència de coneixement i la col·laboració amb el teixit empresarial, i contribueix al desenvolupament tecnològic i econòmic amb determinació i visió de futur.

Equio OTRI Fira
Publication date: 22/01/2024
Premis 7 Càtedra Banca March 3 Big Data 3 Curriculum 1 Campusesport 16 Càtedres 26 Malalties cròniques 1 Conveni 7 Consells 2 Conservació 1 Contaminació 1 Contractació 3 Congressos i Jornades 145 Convocatòries 33 Curs 28 Càtedra Estudis Violència Gènere 6 Càtedra Iberostar 15 Càtedra Seu de Mallorca 6 Càtedra Sobrassada 1 Càtedra d'Estudis Urbans 15 Càtedra de la Insularitat 6 Càtedra Prevenció Contra el Càncer 1 DOIP 80 Protecció de dades 1 Dieta 1 EEN 21 Ecologia 9 Ecosistema 1 Centres educatius 3 Formació 1 Educació 7 Psicologia educativa 2 Eivissa 13 Càtedra Endesa Red 5 Enginyeria Informàtica 2 Empresa 102 Emprenedoria 83 Entrevista 2 Medi ambient 5 Impacte ambiental 5 Igualtat 3 Esdeveniments 38 Entorn familiar 1 Feina 1 Formació PDI 5 Formentera 3 Finançament 23 Fundraising 36 Servei d'Orientació Professional 4 Centres sanitaris 5 Entorns saludables 2 Hàbits saludables 1 IBDona 1 Ibemprèn 12 Innova UIB·PIMES 3 Inserció Professional 65 Join the X 19 Càtedra La Caixa 4 Mallorca 16 Medi marí 4 Márqueting 1 Càtedra Melià 5 Menorca 16 Microcredencials 1 Monitoratge 1 Nous materials 2 Noves tecnologies 17 OTRI i Projectes 165 Plagues 4 Indústria farmacèutica 4 Fisiologia vegetal 2 Gestió i transferència de projectes 23 Projectes 30 Pràctiques 4 Institucions públiques 18 R+D+I 79 Red Eléctrica de España 5 Energies renovables 9 Residència UIB 15 Càtedra Santander 14 Sensors 1 Catàleg de Serveis 11 Edificacions singulars 1 Software 1 Estudi propi 52 Esport 6 Sostenibilitat 2 UIBClusters 1 UIBTalent 66 Viticultura 3 Aigua 2 Aigua 2 Entorn laboral 10