FUEIB Jornada d’experts en Xylella fastidiosa Experts en Xylella fastidiosa analitzaran la situació única de les Illes Balears envers aquest patogen.

L'objectiu d'aquesta jornada és transmetre les evidències científiques que es coneixen fins al moment globalment sobre Xylella fastidiosa.

L'Institut d’Investigacions Agroambientals i d’Economia de l’Aigua (INAGEA) i l’Institut de Ciències Agràries-CSIC, organitzen la jornada Xylella fastidiosa: from the global threat to the local situation, que tindrà lloc el pròxim divendres 16 de juny, de les 9 a les 13.30 hores, a la sala d’actes de Son Lledó (campus universitari).

Xylella fastidiosa és un patogen bacterià amb capacitat d’infectar més de 300 espècies de plantes a tot el món i es transmet per insectes que s’alimenten del xilema de les plantes. Aquest bacteri és present a la Unió Europea, en concret al sud d’Itàlia, a Còrsega, a la regió francesa de la Provença-Alps-Costa Blava i, molt recentment, a les illes Balears. En l’actualitat no hi ha tractament per a la infecció d’aquest patogen i, per tant, conèixer-ne l’epidemiologia és fonamental per poder-la gestionar.

Després de l'acte de benvinguda, el doctor Alexander Purcell, professor emèrit de la Universitat de Califòrnia a Berkeley i expert internacional, parlarà sobre l’epidemiologia de les malalties provocades per Xylella fastidiosa. En una segona intervenció, el doctor Alberto Fereres, professor i investigador a l’Institut de Ciències Agràries (ICA-CSIC) de Madrid que participa als projectes europeus PONTE i XF-ACTORS, exposarà quins són els vectors potencials de Xylella fastidiosa i quina és la situació actual a Espanya.

Després d’una pausa, el doctor Diego Olmo, del Laboratori de Sanitat Vegetal de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca (GOIB), explicarà la situació de Xylella fastidiosa a les Balears i quines són les perspectives de futur. Finalment, el doctor Miguel Ángel Miranda, professor titular i investigador de la Universitat de les Illes Balears i de l’INAGEA, presentarà els resultats preliminars de les espècies de vectors de Xylella fastidiosa a Mallorca.

Per tancar la jornada, es farà una taula rodona i s’obrirà un torn obert de preguntes en què el públic podrà participar.

Per inscriure’s a la jornada i consultar-ne el programa, podeu visitar la següent pàgina web. El termini màxim per inscriure’s és el 15 de juny.

La jornada compta amb la col·laboració de la Càtedra Santander-UIB d’Innovació i Transferència del Coneixement, la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca del Govern de les Illes Balears i la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears.

Publication date: 08/06/2017
Premis 6 Càtedra Banca March 3 Big Data 3 Curriculum 1 Campusesport 16 Càtedres 26 Malalties cròniques 1 Conveni 6 Consells 2 Conservació 1 Contaminació 1 Contractació 3 Congressos i Jornades 145 Convocatòries 32 Curs 28 Càtedra Estudis Violència Gènere 5 Càtedra Iberostar 15 Càtedra Seu de Mallorca 6 Càtedra Sobrassada 1 Càtedra d'Estudis Urbans 15 Càtedra de la Insularitat 5 Càtedra Prevenció Contra el Càncer 1 DOIP 80 Protecció de dades 1 Dieta 1 EEN 21 Ecologia 9 Ecosistema 1 Centres educatius 3 Formació 1 Educació 7 Psicologia educativa 2 Eivissa 13 Càtedra Endesa Red 5 Enginyeria Informàtica 2 Empresa 102 Emprenedoria 82 Entrevista 2 Medi ambient 5 Impacte ambiental 5 Igualtat 3 Esdeveniments 37 Entorn familiar 1 Feina 1 Formació PDI 5 Formentera 3 Finançament 23 Fundraising 36 Servei d'Orientació Professional 4 Centres sanitaris 5 Entorns saludables 2 Hàbits saludables 1 IBDona 1 Ibemprèn 12 Innova UIB·PIMES 3 Inserció Professional 65 Join the X 19 Càtedra La Caixa 4 Mallorca 16 Medi marí 4 Márqueting 1 Càtedra Melià 5 Menorca 16 Microcredencials 1 Monitoratge 1 Nous materials 2 Noves tecnologies 17 OTRI i Projectes 165 Plagues 4 Indústria farmacèutica 4 Fisiologia vegetal 2 Gestió i transferència de projectes 23 Projectes 29 Pràctiques 4 Institucions públiques 18 R+D+I 79 Red Eléctrica de España 5 Energies renovables 9 Residència UIB 15 Càtedra Santander 14 Sensors 1 Catàleg de Serveis 11 Edificacions singulars 1 Software 1 Estudi propi 52 Esport 6 Sostenibilitat 2 UIBClusters 1 UIBTalent 66 Viticultura 3 Aigua 2 Aigua 2 Entorn laboral 10