- Investigadors
- Notícies investigadors
- Notícies
Investigadors Notícies OTRI i Projectes

L'Agència de Qualitat Sanitària d'Andalusia ha atorgat el Distintiu AppSaludable a l'aplicació mòbil BackFit, una tecnologia sorgida de la Universitat de les Illes Balears (UIB) que cerca millorar la salut de l'esquena.

La Posidonia oceanica és una planta marina endèmica de la mar Mediterrània que fa un paper essencial en els ecosistemes marins. Les praderies d'aquesta espècie només prosperen de manera adequada en aigües netes i sanes, és a dir, en zones amb bona qualitat ambiental.

En la primera onada de la COVID-19 es va posar de manifest que la distancia física entre persones era l'eina més efectiva per gestionar la pandèmia. Durant les fases de tornada a la normalitat es fa necessari establir eines de detecció i gestió acurada per minimitzar les situacions de risc de contagis que puguin donar lloc a més onades. Novament, el compliment de la distància de seguretat esdevé crucial.

L'Oficina de Transferència de Resultats d'Investigació (OTRI) ha continuat la seva activitat des de casa durant el mes de maig, promovent la participació dels investigadors de la Universitat de les Illes Balears (UIB) en esdeveniments sobre intel·ligència artificial.

La Universitat de les Illes Balears ha transferit a Agilent Technologies, Inc (Califòrnia, EUA), una multinacional nord-americana líder en equips, serveis científics i tecnològics, la llicència del xip d'ADN (DNA microarray) de genoma complet de la fura (Mustela putorios furo).

El diari ‘Última Hora', mitjançant el seu suplement ‘El Económico', ha donat a conèixer el funcionament d’una startup sorgida a la Universitat de les Illes Balears (UIB) amb l’ajuda de l’Oficina de Transferència de Resultats d’Investigació (OTRI). El seu nom és Meteoclim i treballa per generar prediccions meteorològiques d’alta resolució per als seus clients.

L'Oficina de Patents i Marques (OEPM) ha publicat al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) una resolució mitjançant la qual es convoquen ajuts per fomentar les patents i models d'utilitat espanyols a l’exterior.

La Universitat de les Illes Balears, a través del grup de recerca d'Ecologia Interdisciplinària, i Red Eléctrica de España han desenvolupat BIOBAL, una plataforma digital dedicada a la biodiversitat i al turisme de naturalesa.

L'objectiu d'aquesta convocatòria, dirigida a personal investigador d'universitats, hospitals i organitzacions no governamentals (ONG), és el foment d'actuacions en matèria de transferència de coneixements dins de l'àmbit de la biomedicina i de les ciències de la vida i la salut, a través d'acords de llicència o de creació de spin-off.